Javen

Javen

Javen

Javen

این ویروس حقیقت بی رحمانه را آشکار می کند !

ویروس کرونا ویروس جدید جهان را تحت تأثیر قرار می دهد! بسیاری از مطالعات نشان داده اند که گرچه ویروس مرز نمی شناسد ، اما این طبقه کم درآمد و افراد رنگین پوست هستند که بیشترین آسیب را می بینند.


حتی بدتر ، حتی اگر با تهدید به مرگ روبرو شود ، دولت دستور داد شهر را تعطیل کنند و در خانه کار کنند ، افراد کم درآمد هنوز باید برای درآمدزایی بیرون بروند و هیچ راهی برای منزوی کردن آنها در خانه وجود ندارد ، در غیر این صورت آنها حتی مجبور به خوردن غذا نخواهند بود. گرسنه از دنیا رفت یا در اثر بیماری درگذشت؟ این گزینه ای بی رحمانه برای این گروه های محروم شده است.


بدتر اینکه ، بسیاری از آنها که مدت طولانی فاقد مراقبت هستند ، از قبل دارای مشکلات بهداشتی هستند و پس از ابتلا به بیماری های شدیدی مبتلا می شوند. بعلاوه ، کمبود عمومی بیمه پزشکی و عدم توانایی در مراجعه به درمان پزشکی ، منجر به بالاتر از حد متوسط ​​مرگ و میر در افراد کم درآمد و رنگارنگ شده است. .


مجله مشهور آمریکایی "اقیانوس اطلس" با بیش از 150 سال سابقه اخیراً مقاله ای پرفروش با عنوان "ویروس در اصل به عنوان یک واقعه بحرانی در نظر گرفته شد تا زمانی که ترامپ فهمید چه کسی در حال مرگ است". این مقاله اشاره کرد ، " حقیقت دردناکی که با این همه گیری فاش شده این است که زندگی برخی از افراد با ارزش تر از دیگران است. "


جوامع سیاهپوست بیش از 50٪ موارد تایید شده و 60٪ مرگ و میر را تشکیل می دهند

اگرچه تصویر کلی از عفونت ویروس هنوز روشن نیست ، محققان یک واقعیت غیر متناسب را کشف کرده اند: در ایالات متحده ، بیش از نیمی از موارد تایید شده و نزدیک به 60٪ از مرگ و میرها ، جوامع سیاه پوستان است. دلیل این امر این است که بخش عمده ای از سیاه پوستان و لاتین به کارهایی مشغول هستند که در معرض خطر عفونت قرار دارند و شکاف در دارایی و درآمد نیز آنها را در برابر بیکاری آسیب پذیرتر می کند.


کارگرانی که در خط مقدم اپیدمی کار می کنند ، مانند بسته بندی گوشت ، صندوق دارهای فروشگاه های مواد غذایی ، پرسنل حمل و نقل و غیره ، زندگی آنها را بی ارزش قلمداد می کنند. حتی اگر کارفرمایان آنها را مجبور به کار در شرایط ناامن کنند ، دولت به آنها اجازه می دهد سلب مسئولیت.


راکل سانچز آلوارادو ، بسته بندی گوشت در ویسکانسین ، با درماندگی گفت: "این شرکت ماسک تهیه نمی کند و نمی تواند فاصله اجتماعی را حفظ کند. ما در کنار یکدیگر کار می کنیم." این کارگر لاتین نشان داد که در صورت عدم همکاری نمی ترسند از کار اخراج شوند. قادر به یافتن شغل جدید در شرکت دیگر نیست.


واشنگتن پست همچنین اشاره کرد که این ویروس کسانی را که نمی توانند شغل خود را از دست بدهند و از راه دور باید رفت و آمد کنند ، از جمله کارمندان فروشگاه های مواد غذایی ، مردان زایمان و کارگران ساختمانی ، آلوده می کند. عفونتهای خوشه ای جدید در مراکز مراقبت ، زندانها و کارخانه های صنایع مهم رخ داده است.


در ایالات متحده ، افراد رنگین پوست بیشتر درگیر مشاغل پرخطر و کم درآمد هستند و قربانی اپیدمی می شوند.


مجله آتلانتیک انتقاد کرد: "این اپیدمی مسائل نژادی جدیدی را به ارمغان آورده است." برای نجات اقتصاد نابسامان ، دولت ایالات متحده ، حتی اگر نتواند اطمینان حاصل کند که شرکت ها از سلامت عمومی برخوردار هستند ، باز هم به شدت به راه اندازی مجدد اقتصاد احتیاج دارد ، که منجر به بسیاری از سیاه پوستان و لاتین ها خواهد شد. کارگران مجبور به فداکاری شدند.


در این گزارش اشاره شده است که پس از تأثیر همه گیر اپیدمی بر گروه ها و طبقات قومی ، نخبگان سیاسی و مالی آمریکا شروع به در نظر گرفتن افزایش نرخ مرگ و میر به عنوان یک مشکل و نه یک وضعیت اضطراری ملی کردند. اقدامات ضد اپیدمی که سعی در جلوگیری از شیوع ویروس دارد ، از جمله گرفتن دمای بدن ، ماسک زدن و حفظ فاصله اجتماعی ، همه به استبداد تبدیل شده اند.


نگرش ترامپ برای مبارزه با این اپیدمی بارها و بارها تکرار شده است. اخیراً ، وی خواهان راه اندازی مجدد اقتصاد شده است. مجله آتلانتیک معتقد است که این امر از برتری سفیدپوستان که گروه های قومی سیاه و لاتین را نادیده می گیرد جدایی ناپذیر است.


وقتی اولین مورد در ایالات متحده در پایان ژانویه و اوایل فوریه تأیید شد ، دولت ترامپ مشتاق بود خطر ابتلا به این بیماری را بسیار جزئی کند. با این حال ، موارد تأیید شده اولیه عمدتا نخبگان جهانی مربوط به سفرهای بین المللی بودند ، از جمله مشاهیر آمریکایی ، رهبران جهان و افراد نزدیک به ترامپ. نگرش ترامپ معکوس شد. یک وضعیت اضطراری ملی در 16 مارس اعلام شد. از آمریکایی ها بخواهید از اجتماعات اجتماعی پرهیز کنند.


هدف از محدودیت قفل مسدود کردن منحنی اپیدمی ، جلوگیری از گسترش ویروس از بار سیستم پزشکی و اجازه دادن به دولت فدرال برای ایجاد زمان بازرسی و پیگیری برای جلوگیری از گسترش بیشتر بیماری همه گیر است. اگرچه میزان آزمایشات در حال بهبود است ، اما ترامپ علناً اظهار داشته است که تمایلی به سرمایه گذاری در مواد ضد اپیدمی لازم ندارد ، با این دلیل که افراد آلوده بیشتری آزمایش می شوند. "با انجام این آزمایشات ، خودمان را بد جلوه می دهیم."


پس از اعلام وضعیت اضطراری توسط ترامپ ، روند شیوع بیماری در ایالات متحده همچنان ادامه داشت و افراد بیشتری تشخیص داده و مردند. حتی اگر اپیدمی همچنان شدید باشد و هیچ دلیلی برای خوش بینی و آرامش وجود نداشته باشد ، صدای نخبگان راست گرا از دولت برای شروع مجدد اقتصاد بلندتر و بلندتر می شود. در شانزدهم آوریل ، هنگامی که اولین اعتراض ضد انسداد آغاز شد ، تعداد مرگ و میر در ایالات متحده بیش از دو برابر افزایش یافت و به 30،000 نفر رسید.


حتی اگر برخی از افراد به شدت تحت تأثیر قرار بگیرند ، ترامپ همچنان اصرار بر رفع انسداد دارد

"از نظر دولت ، هر چه تعداد مرگ و میرهای آمریکایی اهمیت کمتری پیدا می کند ، و مهمتر اینکه آمریکایی ها می میرند." مجله آتلانتیک اشاره کرد که داده های جمعیتی موارد جدید ذات الریه کرونر نشان می دهد که سیاه پوستان و آمریکای لاتین نرخ عفونت و مرگ و میر هستند. گروهی که بالاترین نرخ را دارند و از آنجا که این گروه رأی حزب حاکم نیستند ، در حال حاضر در سیاست پیشگیری از اپیدمی ایالات متحده تحول اساسی ایجاد کرده اند.


در مواجهه با همه گیر شدن بیماری ، نگرش ترامپ تغییر کرده و او مشتاق است همه محدودیت ها را از بین ببرد. با این حال ، اقتصاددانان هشدار داده اند که وقتی سیستم پزشکی ایالات متحده هنوز به طور کامل آماده نشده است ، او اصرار به راه اندازی مجدد اقتصاد دارد ، که ممکن است موج دوم را آغاز کند. این اپیدمی سرانجام باعث شد تا مردم دوباره در خانه منزوی شوند و توان مصرفی اقتصاد را از بین ببرند.


"اقدامات بهداشت عمومی و اقدامات ضد اپیدمی غیرمنطقی تلقی می شود." برخی از رسانه های محافظه کار در ایالات متحده روند افکار عمومی را تحریک می کنند و منجر به "محدود کردن آزادی سفیدپوستان فقط به دلیل مرگ غیر سفید پوستان می شوند. این یک نقض جدی هماهنگی نژادی است."


به دلیل شکاف بین گروه قومی آلوده و طبقه اجتماعی ، یک بیماری همه گیر به "شما" و "ما" تقسیم می شود. طرفداران محافظه کار در ایالات متحده از توقف قرنطینه در خانه حمایت می کنند. آنها معتقدند که "شما مردم" در برابر عفونت آسیب پذیر هستید ، بنابراین باید به خوبی از بیماری همه گیر مراقبت کنیم. "ما" آزاد هستیم که بیرون برویم و تاثیری در حقوق دیگران نداریم.


نیویورک تایمز همچنین در مورد دلایل بالا بودن میزان آلودگی در میان گروه های قومی لاتین و سیاه پوست در نیویورک گزارش داد. دولت شهر نیویورک گزارشی در مورد شیوع اقوام مختلف منتشر کرده است. شیوع لاتین ها و سیاه پوستان بسیار بیشتر از سایر اقوام است و این دو در مجموع از 40٪ میزان تایید شده فراتر رفته و کل جامعه آمریکا را شوکه می کند.


نیویورک تایمز تجزیه و تحلیل کرد: "مشاغل این دو گروه قومی افرادی هستند که باید هر روز برای کار بیرون بروند." در میان کارگران خط اول مانند کارمندان سوپرمارکت ، رانندگان اتوبوس و مترو و پرسنل مراکز مراقبت ، بیش از 75٪ برای اقلیت ها ، بیش از 60٪ پاک کننده ها لاتین هستند و بیش از 40٪ کارگران حمل و نقل جمعی سیاه پوست هستند. اگرچه در آمار به نظر می رسد گروه های قومی خاصی بیشتر در معرض عفونت هستند ، اما واقعیت این است که فقر کیفیت زندگی را در فرد سلب می کند و حتی زندگی او را نیز می گیرد.


نیکی: میزان مرگ و میر در اروپا و آمریکا 100 برابر آسیا است

در مورد اینکه چرا نرخ مرگ تاج جدید در آسیا کمتر از اروپا و آمریکا است؟ پس از مقایسه داده های کشورهای بزرگ ، Nikkei دریافت که میزان مرگ ویروس تاج جدید در اروپا و ایالات متحده بیشتر است و آسیا به طور قابل توجهی پایین تر است و فاصله بین تعداد مرگ و میر در هر جمعیت در اروپا و ایالات متحده و آسیا حدود 100 برابر است.


کارشناسان معتقدند که این امر عمدتاً به تفاوت در عادات زندگی ، نسبت بیماری ها و سایر عوامل مربوط می شود.برخی از مطالعات مشترک بین المللی نیز کشف بیماری ها و تفاوت های ژنتیکی را آغاز کرده است. Takanori Kanai ، استاد دانشگاه Keio در ژاپن که در تحقیقات باکتریهای روده ای از نژادهای مختلف فعالیت می کند ، اشاره کرد که "تفاوت های ژنتیکی ممکن است به تفاوت در میزان مرگ و میر تاج جدید مربوط باشد."


این ویروس هنوز در سراسر جهان در جریان است. چرا سیاه پوستان و لاتین بزرگترین عفونت ها هستند و چرا شیوع بیماری در آسیا نسبت به اروپا و آمریکا خفیف تر است. اما داده ها دریافتند که حتی ویروس نیز بر اساس نژاد و کلاس تبعیض دارد.


معلوم می شود که "بیماری" برابر نیست. در برابر ویروس ، زندگی انسان ها واقعاً کم و زیاد است!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد