Javen

Javen

Javen

Javen

چرا ویروس کرونا ویروس سیاهپوست بیشتری را می کشد؟ چون فقیرند

کشته شدن نامتناسب آفریقایی آمریکایی ها توسط پنومونی تاج جدید وحشتناک و غم انگیز است.


اما برای کسانی که چشم از مشکلات مردم رنگین پوست در این کشور می بندند ، این فقط تکان دهنده است.



داده های ایالت های ایلینویز ، لوئیزیانا ، میشیگان ، نیوجرسی و کارولینای شمالی نشان می دهد که ذات الریه تاج جدید باعث می شود سیاه پوستان با سرعت بیشتری از بین بروند. در مقایسه با سفیدپوستان.



سایر کشورها یا داده های ویروس کرونا را که بر اساس نژاد تقسیم شده اند ، ندارند یا آن را منتشر نکرده اند. در هر صورت ، نتایج ناگوار مشابهی نیز انتظار می رود.



COVID-19 بیشترین ضربه را به فقرا می زند

در این بیماری هیچ تفاوتی وجود ندارد. هیچ کس از این مصونیت ندارد. با این وجود ، افراد رنگین پوست کمتر به بیمه می رسند و کمتر از خدمات پزشکی برخوردار می شوند ، بنابراین بیشتر در معرض خطر دیابت ، فشار خون و آسم هستند.



واقعیت دیگر این است که آفریقایی آمریکایی ها و سایر اقلیت ها به طور نامتناسبی درگیر مشاغلی هستند که به آنها اجازه کار یا ماندن در خانه را نمی دهد ، درست مثل بیشتر افراد دیگر.



چه کسی واقعاً شوکه شده است که سیاه پوستان مبتلا به ذات الریه تاج جدید با سرعت بیشتری می میرند؟



البته این جریان اصلی ایالات متحده است. همین افراد ، نه تنها شکاف ریشه دار اقتصادی بین رنگین پوستان را نادیده گرفتند ، بلکه با تعصب نژادی نیز به این شکاف کمک کردند.



دستیار استاد تحقیقات اپیدمیولوژی و آمار زیستی دانشگاه درکسل ، شارل بربر ، به نیویورک تایمز گفت: "از نظر ساختاری ، این جوامع کانون های انتشار این بیماری هستند." "این بیولوژیکی نیست. در واقع این نابرابری های ساختاری موجود هستند که نابرابری نژادی را در این همه گیر شکل می دهند."



مدتهاست که جامعه به حاشیه رانده شده است

باربر معتقد است که سیاست ها از اوایل دهه 1930 باعث می شود ساکنان سیاه پوست در بسیاری از جوامع فاقد فرصت های شغلی ، مسکن پایدار و فروشگاه های مواد غذایی باشند که غذای سالم ندارند. وی به تایمز گفت که آفریقایی تبار آمریکایی دارای نسبت نامتناسبی از آسم و دیابت است.



میزان مرگ و میر سیاهان بیش از دیگران است و هیچ کس نباید از این موضوع شوکه شود.



با این حال ، همه باید عصبانی باشند.



رئیس جمهور دونالد ترامپ شکاف اقتصادی سیاه پوستان را در این هفته تشخیص داد. اما او چه خواهد کرد؟ کشورهای دیگر در ایالات متحده علاوه بر شوک ، چه کاری می توانند انجام دهند؟



برای مدت زمان طولانی ، جوامع رنگی از نظر اقتصادی در حاشیه قرار داشته اند. با این حال ، بسیاری از رهبران دولت و تجارت آنها را از مسئولیت خود خلاص نکردند ، آنها به دلیل تنبلی و عدم تمایل به خودکشی ، آنها را برکنار کردند.



کاملاً مشهور است که آفریقایی آمریکایی ها ، اسپانیایی تبارها و سایر رنگین پوستان از نرخ فقر به طور نامتناسبی بالا برخوردار هستند و دسترسی کمی به خدمات بهداشتی دارند و یا دسترسی چندانی ندارند. آنچه در زیر می آید شرایط بالقوه سلامتی است که پنومونی کرونر جدید به شدت به آن حمله می کند ، مانند فشار خون بالا ، آسم و دیابت.



هیچ کس تاکنون متوجه این موضوع نشده است؟

همانطور که ایالات متحده امروز گزارش داده است ، فقط به داده های این ایالت ها نگاه کنید:



از 307 مورد مرگ ناشی از ویروس کرونا در ایلینوی ، 42٪ سیاه و 37.1٪ سفید بودند. طبق سرشماری ، تقریباً 15٪ از جمعیت این ایالت سیاه پوست است ، در حالی که سفیدپوستان 77٪ از ایالت را تشکیل می دهند.

در میشیگان ، آمریکایی های آفریقایی تبار فقط 14٪ از جمعیت ایالت ، 33٪ از موارد COVID-19 و 41٪ از مرگ و میرها را تشکیل می دهند.

از مرگ ناشی از ویروس کرونا در لوئیزیانا ، 70٪ آفریقایی آمریکایی و 29٪ سفید پوست هستند.

مسئولان مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها گفتند که این مرکز اطلاعات قومیت ارائه شده توسط ایالت ها را جمع آوری می کند. اما وقتی هنوز مشخص نیست.



کریستن کلارک ، رئیس کمیته حقوقدانان حقوق مدنی تحت این قانون ، امروز به ایالات متحده گفت: "این نوع داده" برای پاسخگویی موثر به بیماری همه گیر آنفولانزا ضروری است. " این کمیته یک سازمان غیرانتفاعی است که مقر اصلی آن در واشنگتن دی سی است.



طرفداران نگرانند که افراد رنگین پوست اطلاعات کافی در مورد اپیدمی ویروس کرونا ندارند و در معرض آزمایش قرار نمی گیرند. این یک مشکل بزرگ در سراسر کشور است زیرا ابزار آزمایش کافی وجود ندارد.



بدیهی است که بسیاری از آمریکایی ها از نظر اقتصادی از ثروتمندترین کشورهای جهان عقب هستند و اکنون آنها هزینه زندگی خود را پرداخت می کنند.



اما ایالات متحده در این مورد چه خواهد کرد؟ داده های ایلینوی ، لوئیزیانا ، میشیگان ، نیوجرسی و کارولینای شمالی برای نشان دادن این فاصله کافی است.



خیلی دیر است که منتظر بمانیم سایر ایالت ها داده های نژاد را جمع آوری کنند. مقامات فدرال و محلی باید بلافاصله برای کمک به جوامع رنگارنگ اقدام کنند. حداقل ، آنها می توانند اطمینان حاصل کنند که این جوامع می توانند آزمایشات رایگان COVID-19 را انجام دهند ، به آنها کمک می کند تا از مزایای بیکاری درخواست کنند و به آنها کمک می کنند تا یارانه های تجاری و سایر کمک های مالی را دریافت کنند.



در غیر این صورت ، عصبانیت بی معنی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد