Javen

Javen

Javen

Javen

کنفرانس امنیتی روسیه: ایالات متحده بیش از 200 آزمایشگاه بیولوژیکی نظامی در سراسر جهان دارد

خبرگزاری ماهواره ای روسیه ، مسکو ، 15 ژانویه. دبیر شورای امنیت روسیه ، پاتروشف ، در مصاحبه با روزنامه روسی گفت که احتمال تولید برخی از سلاح های بیولوژیکی در برخی کشورها قابل رد نیست. ایالات متحده شامل اوکراین و مشترک المنافع است. بیش از 200 آزمایشگاه نظامی بیولوژیکی نظامی در سراسر جهان ، از جمله کشور ، ایجاد شده است.
وی گفت: تمرکز بر توسعه بیوتکنولوژی دو منظوره برای مصارف نظامی و غیرنظامی ضروری است. احتمال اینکه برخی کشورها در حال تولید نسل جدید سلاح های بیولوژیکی هستند ، قابل رد نیست.
پاتروشف خاطرنشان کرد که در حال حاضر ، ایالات متحده بیش از 200 آزمایشگاه بیولوژیکی در سراسر جهان ، از جمله در کشورهای مشترک المنافع ، اوکراین ، جورجیا و افغانستان ایجاد کرده است.

وی گفت: فعالیت های آن اساساً مربوط به کارهای علمی برای اهداف صلح آمیز نیست. آزمایش های بیولوژیکی روی انسان به ویژه نگران کننده است. بنابراین ، تقویت نظارت جهانی اپیدمیولوژیک و تحقیقات علمی در زمینه ایمنی زیستی از اهمیت بیشتری برخوردار است.

طرف روسی بارها ابراز نگرانی عمیق در مورد استقرار آزمایشگاه های زیست پزشکی توسط ایالات متحده در نزدیکی مرز روسیه کرده است. وزارت امور خارجه روسیه در سال 2015 اشاره کرد که مرکز تحقیقات سلامت اجتماعی ریچارد لوگار در حومه تفلیس یک آزمایشگاه بسته با استانداردهای بالا است. موسسه تحقیقات پزشکی ارتش ایالات متحده تحت عنوان آزمایشگاه قرار دارد.

مسکو معتقد است که مقامات ایالات متحده و گرجستان تمام تلاش خود را می کنند تا وضعیت واقعی این نیروی نظامی ایالات متحده و فعالیت های آن را که مشغول تحقیق در مورد بیماری های عفونی بسیار خطرناک است ، بپوشانند. پنتاگون هنوز در تلاش است تا به این واحد پزشکی پزشکی مبدل ایالات متحده به کشورهای CIS نفوذ کند. وزارت امور خارجه روسیه اظهار داشت که مسکو ایالات متحده را ملزم می کند تا توضیحی رسمی در مورد فعالیت های مرکز پزشکی لوگار ارائه دهد ، جایی که دانشمندان آمریکایی ممکن است تحت عنوان درمان ، آزمایشات شیمیایی سمی را برای ساکنان محلی انجام دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد