Javen

Javen

Javen

Javen

روسیه درباره "اقدامات نظامی" علیه آزمایشگاه گرجستان با بودجه ایالات متحده هشدار داد.

رئیس کمیته دفاع دومای روسیه هشدار داد که روسیه "اقدامات دیپلماتیک و نظامی" را علیه آزمایشگاه گرجستان با بودجه ایالات متحده انجام خواهد داد. وی گفت مرکز لوگار در تفلیس "در حال طراحی سلاح های بیولوژیکی و ویروس ها" است ، در حالی که ایالت جورجیا این اتهام را "تبلیغات مضحک" خواند.

ولادیمیر شامانف درخواست کرد تا آزمایشگاه با حضور "کارشناسان روسی" مورد بازرسی قرار گیرد.


وزارت امور خارجه گرجستان این اتهامات را "مضحک" و "مبلغ دیگری که سعی در بی اعتبار کردن روابط آمریکا و گرجستان داشت" خواند.


روز پنجشنبه ، وزارت دفاع روسیه از آزمایشگاه خواست تا "مهمات تحویل عوامل شیمیایی و بیولوژیکی" را ذخیره کند و در آزمایش های انجام شده در آزمایشگاه باعث ده ها کشته شد.


رئیس نیروی حفاظت هسته ای ، بیولوژیکی و شیمیایی روسیه ، کیرولوف ، گفت که ایالات متحده احتمالاً تحت پوشش تحقیقات پزشکی یک داروی سمی یا یک عامل بیولوژیکی بسیار کشنده را در مرکز جورجیا لوگار آزمایش می کند.


این ادعاها در حملات سایبری متهمان روسی ، مقامات آمریکایی ، انگلیسی و هلندی رخ داده است.


در همان روز ، ولادیمیر شامانوف ، رئیس شورای دفاع ملی روسیه و فرمانده سابق چتربازان روسی به خبرگزاری روسی TASS گفت که "اقدامات متعددی در سطح ملی انجام خواهد شد."


ما نمی توانیم از این امر چشم بپوشیم ، زیرا می دانیم در آنجا اتفاقی افتاده است که مستقیماً بر امنیت مرز جنوبی تأثیر می گذارد. ما اقدامات دیپلماتیک و نظامی را اتخاذ خواهیم کرد.


مقامات گرجی گفتند که این ادعاها با هدف بی اعتبار کردن روابط گرجستان با شرکای استراتژیک خود انجام می شود.


این باز هم تبلیغات دیگری است که روسیه برای بی اعتبار کردن روابط ایالات متحده و جورجیا همچنان به پخش دروغ ادامه می دهد. ولادیمر کنستانتینیدی ، یک مقام وزارت امور خارجه ، روز جمعه به خبرنگاران گفت که البته ما از همه ابزارها برای پاسخگویی مناسب و استفاده از قدرت وزارت امور خارجه استفاده خواهیم کرد.


مدیر آزمایشگاه لوگار به یپرس گفت که این جمله به معنای این است: "خبرنگار روسی هنگام بازدید از آزمایشگاه لبخند زد ، اما سپس آلودگی ها را گسترش داد."


ایمنادزه گفت: "ما روی حیوانات آزمایش نمی کنیم ، چه رسد به انسان".


ادعاهای مربوط به آزمایشگاه از کجا آمده است

مرکز تحقیقات بهداشت عمومی ریچارد لوگار ، مکانی است که توسط ایالات متحده تأمین می شود و توسط وزارت بهداشت جورجیا کنترل می شود. این آژانس به طور رسمی در آگوست 2013 تاسیس شد ، اما در سال 2004 پس از امضای توافق نامه ایالات متحده و جورجیا در زمینه همکاری در جلوگیری از گسترش فن آوری های مربوط به توسعه سلاح های بیولوژیکی و عوامل بیماری زا در 1997 و 2002 تأسیس شد.


روسیه ابراز نگرانی خود را در مورد این آزمایشگاه آغاز کرد. رئیس امنیتی سابق گرجستان ایگور جیور گادزه (ایگور گیور گادزه) اظهار داشت که در 11 سپتامبر ، آزمایشگاه لوگر آزمایشاتی را بر روی افراد در مسکو انجام داده و سلاح های بیولوژیکی ساخته است.


از سال 1993 تا 1995 ، جورگادزه به عنوان وزیر امنیت ملی گرجستان خدمت می کرد. در سال 1995 ، وی گرجستان را به قصد ترور ادوارد شواردنادزه (ادوارد شواردنادزه) رئیس جمهور سابق گرجستان ترک کرد.


اینترپل او را شکار کرد ، اما پس از دریافت پناهندگی در روسیه ، اتهامات علیه او در سال 2016 لغو شد. در مسکو ، گئورگ حزب عدالت و سازمانی به نام "ضد سوروس" را تأسیس کرد.


اظهارات جورجادزه در مورد آزمایشگاه توسط رسانه های روسی و رسانه های گرجی طرفدار روسیه گزارش شد. سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه ماریا زاخاروا از وزارت خارجه آمریکا خواست تا ادعاهای مطرح شده توسط جورج گاز را توضیح دهد.


"به احتمال زیاد زیست شناسان گروه علوم ارتش ایالات متحده و افرادی که در کار قراردادی آژانس کاهش تهدیدات دفاعی استخدام شده اند ، آزمایش های سری بر روی گرجی ها انجام داده اند ، که اغلب منجر به عواقب مرگبار می شود [...]. در دسامبر 2015 ، 30 بیمار که تحت درمان هپاتیت C قرار گرفتند درگذشتند و 24 نفر در طی یک روز درگذشتند. "علت مرگ مشخص نیست" در ستون مربوطه نوشته شده است .... متعاقباً ، 30 نفر دیگر در آوریل سال جاری و 13 نفر دیگر در آگوست 2016 فوت کردند. دلیل آن ناشناخته است. "گیورگادزه" گفت: "متأسفانه ، تاکنون هیچ واقعیتی بررسی نشده است."


آزمایشگاه لوگار قسمت مرکزی مرکز ملی کنترل بیماری ها و بهداشت عمومی (NCDC) در جورجیا است. امیران گامکرلدزه ، رئیس NCDC ، در جلسه جمعه جلسه توجیهی در پاسخ به این ادعاها برگزار کرد.


گانکراتز گفت که ما به گمانه زنی ها و مزخرفات [پزشک ارشد روسیه] اونیسچنکو و جیور گادزه پاسخ نخواهیم داد ، اما با توجه به اینکه حلقه رسمی روسیه قبلاً بحث در مورد این موضوع را آغاز کرده است ، ما تصمیم گرفتیم دوباره این موضوع را مورد بحث قرار دهیم ، و اظهار داشتیم که تمام اطلاعات منتشر شده توسط رسانه های روسی و منابع رسمی نادرست است ، با هدف بی اعتبار کردن پیشرفت و نوآوری کشور ما.


وی همچنین گفت که از کارشناسان روسی علاقه مند به آزمایشگاه لوگار برای بازدید از این کشور دعوت شده است.


وی گفت: از 14 تا 15 نوامبر ، تفلیس میزبان کارگاه ارزیابی آزمایشگاه بیولوژیکی است و نمایندگان 20 کشور در این کارگاه شرکت می کنند. وی گفت که آنها همچنین دعوت نامه ای به روسیه ارسال کرده اند ، اما هنوز پاسخی دریافت نکرده اند.


"تبلیغات Abhisit"

کشف اسطوره توسط یک سازمان غیرانتفاعی محلی بنیاد توسعه رسانه (Mdf) برای رد این افسانه آغاز شد. این اظهارات جو گادزه را بررسی کرد و دریافت که ادعاهای او "مضحک" است زیرا "آزمایشگاه های لوگار فقط در بخشی از آن دخیل بود تشخیص بدون مشارکت در درمان برنامه حذف هپاتیت C ".


"داروی مورد استفاده توسط Sovoldi برای درمان هپاتیت C علت مرگ است. هیچ ادعای علمی برای این ادعا وجود ندارد ، زیرا مارک Soosbuvir که در مرحله بعدی درمان استفاده می شود Sovaldi و Harvoni است. هیچ آزمایش لازم نیست زیرا این دو این داروها دارای اسناد تأیید کیفیت در اروپا و ایالات متحده هستند و آنها نه تنها در جورجیا ، بلکه در بسیاری از کشورهای جهان نیز به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند. لازم به ذکر است که در میان 36،012 بیمار که در برنامه جورجیا در سال 2015-2017 شرکت کرده اند ، 24481 نفر از بهبودی از بیماری گزارش اسطوره یاب


گزارش MDF 2017 در تبلیغات ضد غربی بیان داشت که اطلاعات تبلیغاتی درباره آزمایشگاه های لوگر نیز در رسانه های طرفدار روسیه پخش شده است.


براساس این گزارش ، همانند سال های گذشته ، توطئه ای شامل مرکز تحقیقات بهداشت عمومی ریچارد لوگار در تفلیس در سال 2017 منتشر شد که بر اساس آن این مرکز متعهد به تحقیق و توسعه است هدف ویروس از بین بردن ژن های گرجی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد