Javen

Javen

Javen

Javen

روسیه ادعا می کند که ایالات متحده آزمایشگاه مخفی سلاح های بیولوژیکی را در جورجیا اداره می کند

مسکو - وزارت دفاع روسیه روز پنجشنبه گفت که به نظر می رسد ایالات متحده یک آزمایشگاه مخفی اسلحه های بیولوژیکی را در جورجیا اداره می کند ، ادعا می شود که کنوانسیون های بین المللی را نادیده گرفته و تهدیدی مستقیم برای روسیه است. پنتاگون با عصبانیت این ادعاها را رد کرد.


ادعاهای ویژه مسکو در همان روزی صورت گرفت که مقامات ایالات متحده ، انگلیس و هلند آژانس های اطلاعاتی ارتش روسیه را به برنامه ریزی برای حملات سایبری متعدد متهم کردند.


سرلشکر ایگور کیرولوف ، رئیس نیروهای محافظت در برابر تشعشعات ، شیمیایی و بیولوژیکی ارتش روسیه ، در جلسه توجیهی گفت که آزمایشگاه گرجستان بخشی از شبکه آزمایشگاه های آمریکایی نزدیک به مرز بین روسیه و چین است.


این ادعاها عمدتاً بر اساس مطالبی از مرکز تحقیقات بهداشت عمومی ریچارد جی لوگر در تفلیس ، جورجیا با بودجه ایالات متحده است. کیرلوف ادعا کرد اسناد منتشر شده توسط وزیر امنیت ملی سابق گرجستان ایگور گئورگادزه نشان می دهد بودجه تأسیسات به طور کامل توسط ایالات متحده تأمین می شود و مالکیت گرجی آن بر روی کاغذ فقط یک پوشش بود.

سخنگوی پنتاگون ، اریک پهون ، ادعای کیلیلوف را به شدت رد کرد و گفت که آنها "ابداع کار تبلیغات خیالی و نادرست روسیه علیه غرب" و "بدیهی است تلاشی برای انتقال مردم از بسیاری جهات به رفتارهای بد روسیه توجه می کنند. "


پهون گفت: "ایالات متحده سلاح های بیولوژیکی را در مرکز لوگار تولید نکرده است."


وی گفت: این آزمایشگاه یک مرکز بهداشت عمومی مشترک برای انسان و دامپزشکان است و توسط مرکز ملی کنترل بیماری ها و بهداشت عمومی (NCDC) جورجیا و نه ایالات متحده متعلق و اداره می شود.


پهون گفت: "مأموریت مرکز لوگار کمک به حفاظت از شهروندان در برابر تهدیدهای بیولوژیکی و ارتقا health سلامت مردم و حیوانات از طریق تشخیص بیماری های عفونی ، نظارت اپیدمیولوژیک و تحقیقاتی است که به نفع گرجستان ، قفقاز و جامعه جهانی است."


این مرکز در سال 2013 افتتاح شد و به نام سناتور سابق ایالات متحده ریچارد لوگار (ریچارد لوگر) نامگذاری شد. قبل از ترک کنگره ، جمهوری خواه ایندیانا بخشی از تلاش مشترک هر دو طرف در ایالات متحده برای کمک به محافظت از زرادخانه هسته ای و دیگر سلاح های کشتار جمعی اتحاد جماهیر شوروی پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991 بود.


کیرولوف روسیه گفت که اسناد منتشر شده توسط Giogaze نشان می دهد که تحت پوشش تحقیقات مدنی ، فعالیت های شیطانی بیشتری در حال انجام است.


وی اشاره کرد که در مطالب GiorGadze مرگ 73 داوطلب که از سال 2015 تا 2016 در آزمایش آزمایشگاهی داروی جدید شرکت کرده بودند ذکر شده است. این ادعا را نمی توان به طور مستقل تأیید کرد.

کیرولوف ادعا کرد که مرگ و میرها نشان داد که مرکز لوگار از داوطلبان به عنوان خوکچه هندی در یک آزمایش سم کشنده جدید استفاده کرده است.


وی گفت: تعداد زیادی از داوطلبان تقریباً به طور هم زمان فوت کردند ، این به ما دلیل می دهد که مرکز لوگار در حال مطالعه یک ماده شیمیایی یا بیولوژیکی بسیار سمی ، بسیار کشنده است.


ژنرال روسی همچنین ادعا کرد که شیوع بیماریهای ویروسی در جنوب روسیه ممکن است به فعالیتهای مرکز لوگار مربوط باشد. وی خاطرنشان کرد که از سال 2007 ، شیوع بیماری تب خوکی آفریقایی (ASF) از گرجستان خسارات زیادی به بخش کشاورزی روسیه وارد کرده است.


کورولوف گفت که کنه های حامل تب خونریزی دهنده کریمه کنگو (یک بیماری ویروسی کشنده) نیز به طرز غیرمعمولی در چندین منطقه در جنوب روسیه پخش می شود ، این مورد آزمایشگاه آمریکایی است. نشانه دیگری از مشارکت ، اما یک دوره زمانی مشخص نشده است.


وی گفت: به احتمال زیاد ایالات متحده توافق های بین المللی را نادیده گرفته و پتانسیل بیولوژیکی نظامی خود را تحت عنوان مطالعه روش های حفاظت و انجام سایر مطالعات صلح آمیز افزایش می دهد.


وی گفت که GiorGadze حق ثبت اختراع ایالات متحده را برای هواپیماهای بدون سرنشین منتشر می کند که حشرات آلوده را گسترش می دهد. سایر اختراع ثبت شده شامل پرتابه هایی است که عوامل شیمیایی و بیولوژیکی را حمل می کنند.


کیرولوف گفت: "چنین تحقیقاتی با تعهدات بین المللی واشنگتن در مورد منع استفاده از سلاح های بیولوژیکی و سمی مطابقت ندارد." "یک سوال منطقی این است که چرا این اسناد در مرکز تحقیقات بهداشت عمومی لوگر ذخیره می شود. امیدواریم پاسخ مشخصی از جورجیا و ایالات متحده دریافت کنیم."

وی خاطرنشان کرد: روسیه نگران کمسیون ارتش آمریکا برای جمع آوری مواد ژنتیکی از مردم مناطق مختلف روسیه از جمله قفقاز شمالی است و از هدف این پروژه مطمئن نیست.


این ژنرال گفت که آزمایشگاه گرجستان "فقط قسمت کوچکی از برنامه های گسترده بیولوژیکی ارتش و ایالات متحده است" ، افزود که ادعا می شود پنتاگون آزمایشگاه های دیگری در کشورهای همسایه روسیه دارد.


کورولوف گفت: "موقعیت این آزمایشگاه ها تصادفی نیست." وی این امکانات تحقیقاتی را "منبع تهدیدهای بیولوژیکی مداوم" برای روسیه و چین توصیف کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد